Zielona herbata – Twój organizm podziękuje Ci za jej picie na stare lata

0
263
views
zdjęcie: pixabay.com

Według amerykańskich naukowców, osoby, które regularnie piją zieloną herbatę, na starość zachowują większą sprawność i niezależność. Tak więc, jeżeli chcesz w przyszłości cieszyć się zdrowiem, już teraz pij codziennie filiżankę zielonej herbaty. 

Każdy z nas chociaż raz w życiu usłyszał, że zielona herbata jest zdrowa. Rzeczywiście, jest w tym wiele prawdy. Zielona herbata, być może nie należy do najsmaczniejszych, ale cieszy się coraz większą popularnością wśród Polaków, Europejczyków i ludzi na całym świecie. najpopularniejsza jest w krajach azjatyckich, zwłaszcza w Chinach i Japonii.

Zielona herbata uznawana jest za „napój młodości”, obniżający poziom „złego cholesterolu” i wspomagający odchudzanie. Jak odpowiednio przygotować zieloną herbatę? Z jakich zalet słynie zielona herbata? Jaka forma zielonej herbaty jest lepsza: w torebkach czy liściasta?

Czym różni się herbata zielona od czarnej?

Wszystkie rodzaje herbat pochodzą z liście drzewa herbacianego. Różnica pojawia się w momencie ich przygotowywania. W przypadku czarnej herbaty, liście poddawane są fermentacji. By powstała zielona herbata, liście suszy się zanim się one sfermentują (maksymalnie godzinę po zerwaniu). Zielona herbata jest nieutleniana i niefermentowana.

Właściwości zielonej herbaty

  • zielona herbata słynie z przeciwutleniaczy wykazujących właściwości przeciwnowotworowe, szczególnie wobec raka żołądka, trzustki, jelita grubego, piersi i płuc. Przeciwutleniacze chronią komórki organizmu i zapobiegają mutacjom, które prowadzą do raka;
  • głównym składnikiem zielonej herbaty to polifenole, które odpowiadają za właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne;
  • w zielonej herbacie znajdziemy także flawonoidy (silne antyoksydanty, które neutralizują szkodliwe działanie wolnych rodników). Dwie filiżanki dziennie pomagają pozbyć się wolnych rodników. Flawonoidy wzmacniają naczynia krwionośne i przeciwdziałają zakrzepom krwi;
  • zielona herbata przeciwdziała stanom zapalnym, schorzeniom sercowo-naczyniowym oraz chorobie Alzheimera;
  • kofeina w herbacie zwana teiną wraz z  teobrominą i teofiliną odpowiada za pobudzenie;
  • L-teanina wykazuje właściwości odprężające i antydepresyjne;
  • wspomaga trawienie, działa przeciwbakteryjnie, odkażająco (dlatego może być stosowana zewnętrznie);
  • antyoksydanty spowalniają starzenie naszego ciała, poprzez wyłapanie wolnych rodników;
  • picie zielonej herbaty przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz zapobiega otyłości;
  • zielona herbata obniża stres oksydacyjny, który wzrasta w skutek życia w wielkich miastach i palenie tytoniu.

Wybrać herbatę w liściach czy torebkach?

Najlepszą odmianą herbaty jest liściasta. Dopiero później decyduj się na herbatę w torebkach czy w postaci granulek. Jeżeli zielona herbata jest dobrej jakości, liście mają kolor od srebrzystego po ciemnozielony, a po zaparzeniu stają się ciężkie i opadają na dno szklanki.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Gałka muszkatołowa posiada zdrowotną moc! – f7zdrowie.pl

Jak odpowiednio przyrządzić zieloną herbatę?

Aby cieszyć się właściwościami zdrowotnymi zielonej herbaty, należy dobrze ją zaparzyć. Najważniejsze to nie zalewać zielonej herbaty wrzątkiem. Po zagotowaniu wody najlepiej odczekać kilka minut, żeby woda nie miała więcej stopni niż 80.

Samo parzenie powinno trwać minimum 2-3 minuty. Jeżeli zieloną herbatę będziesz parzyć 3 minuty, pobudzi Cię ona do działania, a jeśli będziesz parzyć więcej niż 3 minuty – zielona herbata Cię uspokoi. Warto także zapamiętać, że te samo liście można zaparzać od dwóch do pięciu razy.

Nie można przesadzić z ilością wypijanej zielonej herbaty. Po wypiciu kilkunastu filiżanek dziennie możesz odczuwać ból głowy, nadpobudliwość, uczucie niepokoju.

Wiele badań nad zdrowotnymi właściwościami zielonej herbaty

Od wielu, wielu lat przeprowadzanych jest wiele badań nad właściwościami zielonej herbaty, które potwierdzają jej dobroczynny wpływ na organizm, zmniejszenie ryzyk zachorowania na choroby serca i niektóre odmiany raka.

Jedno z badań przeprowadzono na 14 tysiącach dorosłych osób w wieku 65 lat i powyżej. Okazało się, że osoby, które piły mniej niż jedną filiżankę zielonej herbaty dziennie, w porównaniu do osób, które piły minimum pięć filiżanek w ciągu dnia – byli o 1/3 bardziej narażeni na problemy z codziennym wykonywaniem prostych czynności, na niesprawność.

Spożywanie zielonej herbaty gwarantuje niższe ryzyko wystąpienia niepełnosprawności czynnościowej. Dodatkowo, osoby pijące zieloną herbatę bardziej pilnowały swojej diety. Jedli bardziej zdrowe produkty, dużo ryb, warzyw, owoców, mniej palili papierosów, rzadziej mieli zawały serca i udary mózgu oraz zachowywały większą sprawność umysłową.

Dlatego jeśli na starość chcesz się cieszyć jak najdłużej zdrowiem fizycznym i umysłowym, już teraz zacznij pić codziennie kilka filiżanek zielonej herbaty. Twój organizm podziękuje Ci za kilka, kilkanaście, kilkadziesiąt lat.

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedź się tutaj 🙂 

Jesteś z Katowic? Koniecznie odwiedź f7katowice.pl
Jesteś z Krakowa? Koniecznie odwiedź f7krakow
Jesteś z Gdańska? Koniecznie odwiedź f7gdansk.pl
Jesteś z Poznania? Koniecznie odwiedź f7poznan.pl
Jesteś z Łodzi? Koniecznie odwiedź f7lodz.pl
Jesteś z Wrocławia? Koniecznie odwiedź f7wroclaw.pl
Interesują Cię wszystkie miasta? Koniecznie zaglądaj do f7city.pl