Nowy rok – nowe nawyki żywieniowe. Zdradzamy o które szczególnie warto zadbać

0
191
views
źródło: pixabay.com

Już jutro Sylwester. Wielu z nas zapewne myślało o swoich noworocznych postanowieniach. Część z nich na pewno związana jest z dietą, zdrowym sposobem odżywiania. Ale jak zrobić, by nasze dobre zamiary związane z odchudzaniem czy racjonalnym żywieniem nie przepadły już pierwsze dnia stycznia? Przyda się porządny plan, którego bezwzględnie trzeba się trzymać… 

Regularność

Wypracuj swój własny zegar żywieniowy i jedz posiłki o stałych porach. To bardzo ważne by uniknąć napadów wilczego głodu i jeść dokładnie tyle ile potrzebujesz. Możesz jeść pięć posiłków dziennie, a mogą też wystarczyć ci trzy. Jednak bardzo istotne aby pomiędzy nimi nie podjadać. Jeżeli będzie ci łatwiej, zaznacz w swoim grafiku, czy kalendarzu pory posiłków, a także mniej więcej co będziesz na nie spożywać. Przykładowo na drugie śniadanie czy podwieczorek: jogurt, jabłko, orzechy, zaś śniadanie, obiad i kolacja to pełnowartościowe posiłki, składające się z porcji węglowodanów, białka, tłuszczy i witamin (sałatka, warzywo).

Woda

Picie wody jest ogromnie istotne w nawadnianiu całego organizmu i skuteczne przy niwelowaniu uczucia głodu. Często może nam się wydawać, że jesteśmy głodni, kiedy w rzeczywistości doskwiera nam pragnienie.  Picie wody w pewnym stopniu chroni nas również przed nadmiernym pochłanianiem słodzonych napoi, po które często sięgamy gdy chce nam się pić, a są niepotrzebnym źródłem pustych kalorii.

źródło: pixabay.com

Świadomość

Czasami to wystarcza, by jeść zdrowo, albo przynajmniej unikać niezdrowego jedzenia. Jeżeli zwracamy uwagę na skład produktów i wiemy, by nie wybierać tych, które na pierwszym miejscu mają olej palmowy, cukier,czy syrop glukozowo-fruktozowy to już duży postęp. Również nie należy zbytnio ufać wszelkim produktom fit, które poza np. zdrowymi ziarnami, mają mnóstwo niepotrzebnego, a nawet szkodliwego cukru i słodzików. Najlepiej każde danie przygotowywać samodzielnie od podstaw. Zamiast jogurtu smakowego wybrać ten naturalny i suszone lub świeże owoce. Zamiast kupnej sałatki, przygotować ją samemu. Świadomość tego co jemy to bardzo dużo. Kupując tzw. gotowce na własne życzenie się jej pozbawiamy.

Zobacz jakie 7 rzeczy dodatkowo pomoże ci w osiągnięciu wymarzonej sylwetki!

Dowiedz się, które z noworocznych postanowień najłatwiej jest złamać!

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się  tutaj.