Dlaczego odchudzam się a nie chudnę? Odpowiadamy na podstawowe pytanie!

0
211
views
źródło: pixabay.com

Z dnia na dzień świat zasypuje nas coraz to bardziej odkrywczymi dietami, nowymi produktami „light” i pomysłami co robić, by być „fit” i wyglądać jak znane gwiazdy. Niestety, mało który z tych pomysłów, diet, czy produktów w rzeczywistości działa. Wszystko okazuje się być tylko reklamą, na której zarabia się codziennie miliony złotych. Jak nie dać się nabrać, odchudzać się z głową i w rzeczywistości chudnąć? Dowiedz się! 

Podstawowe przeszkody w odchudzaniu

To podstawa podstaw. Nie ma sensu żebyś zabierał się za odchudzanie jeżeli nie usuniesz tych przeszkód. Poznaj je i przekonaj się jak łatwo możesz im sprostać.

1. Stres

Mało kto ze współczesnych ludzi nie prowadzi stresującego stylu życia. Niestety nie jest łatwo wyeliminować całkowicie stres z naszego życia, ale możemy go ograniczyć, a także nauczyć się pozbywać skumulowanego w organiźmie stresu po całym dniu.  Jak? Są na to różne sposoby: joga, fitness, sauna, basen…wszelka aktywność fizyczna i to co pozwala się zrelaksować zarówno ciału jak i duszy.

źródło: pixabay.com

2. Siedzący tryb życia

Można schudnąć bez aktywności fizycznej, ale jest to dużo, dużo trudniejsze i dużo bardziej nie zdrowe. Każdego dnia powinniśmy zafundować sobie minimum 30 minut ruchu…i nie ważne czy to będzie szybki spacer, czy intensywny trening MMA. Róbmy to co sprawia nam przyjemność, byle kwalifikowało się to do aktywności fizycznej. No i przede wszystkim liczy się regularność. Lepsze pięć codziennych spacerów, niż jeden, sporadyczny intensywny trening.

Uwaga! Przeczytaj na co chorują osoby pracujące za biurkiem.

3. Nadmiar kalorii

One są wszędzie: w kawie z mlekiem i w owocach, w pieczywie pełnoziarnistym i jogurcie. Na nic zda się, że jemy zdrowo, jeżeli dostarczamy organizmowi nadprogramowe kalorie, raczej trudno będzie nam schudnąć. Należy wsłuchać się w swój organizm. Bardzo często sięgamy po jedzenie w chwilach kiedy nie jesteśmy naprawdę głodni, czy to pod wpływem stresu, alkoholu, złości, czy innych ludzi. Co gorsza jedząc tzw. puste kalorie np. białe pieczywo, słodycze dostarczamy organizmowi energii tylko na chwilę, a zapasu kalorii niemal za cały dzień…

Sprawdź po co warto sięgać zamiast słodyczy! 

4. Wiara w produkty „light” i „fit”

Nie jest łatwo robić zakupy we współczesnym świecie. Producenci zasypują nas mnóstwem produktów typu light, fit i healthy. Jednak nie robią tego z myślą, by faktycznie zadbać o nasze zdrowie, ale by zarobić… To właśnie tego typu produkty posiadają zwykle cenę wyższą niż standardowe, ale wcale nie charakteryzują się lepszym składem. Dobrze jest nauczyć się umiejętnie rozróżniać zdrowe a niezdrowe produkty. W tym celu należy zawsze czytać ich skład. To co jest wymienione na samym początku, tego w danym produkcie znajduje się najwięcej. Jeżeli widzimy na którymś z pierwszych miejsc: cukier, sól, syrop glukozowo-fruktozowy, odłóżmy produkt. Dobrze jest wybierać produkty jak najmniej przetworzone i samemu gotować.

źródło: pixabay.com

Co robić by chudnąć?

Wiesz już czego unikać. Ale teraz czas na najważniejsze – co robić, co jeść i jak myśleć, by jednak się udało! Poznaj podstawowe wskazówki!

  1. Zwracaj uwagę na to co jesz i ile jesz

Zła wiadomość jest taka, że nie da się schudnąć jedząc bez ograniczeń. Dobra wiadomość zaś taka, że jedząc mądrze wcale nie musisz jeść dużo kalorii, by nie chodzić głodnym. Wystarczy umiejętnie łączyć ze sobą węglowodany, tłuszcze i białko. Jeżeli chodzi o pierwsze, warto stawiać na produkty pełnoziarniste, ciemne ryże czy makarony, które charakteryzują się większą zawartością błonnika niż ich jasne odpowiedniki.

2. Jedz regularnie

Zapewne o tym doskonale wiesz, ale tego nie robisz. W zabieganym tempie życia mamy duży problem z tym, by zacząć jeść o regularnych godzinach. I naprawdę nie ważne czy będziesz jeść trzy czy pięć posiłków dziennie. Ważne żeby przyzwyczaić organizm, że jedzenie jest mu podawane o stałych porach. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnego magazynowania przez niego energii pod postacią tłuszczu. Stara zasada mówiąca: „jedz wtedy kiedy jesteś głodny” nie jest wcale głupia. Ważne tylko aby był to lekki głód, a nie wilczy głód, gdyż wtedy niepotrzebnie rzucamy się na zbyt duże porcje jedzenia…i to niekoniecznie zdrowego.

3. Dużo się ruszaj

Nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie. Wpływa na nasz organizm pod każdym kątem – sprawności fizycznej, samopoczucia, w końcu poziomu tkanki tłuszczowej. Sposobów aktywności fizycznej jest na tyle dużo, że na pewno znajdziesz jakiś, który polubisz.

Zobacz 8 niepodważalnych dowodów na to, że uprawianie sportu jest przydatne!

źródło: pixabay.com

4. Myśl pozytywnie

Jeżeli od początku zakładasz, że nie uda ci się schudnąć, to faktycznie nie ma szans. Jednak jeżeli nastawisz się zupełnie inaczej, potraktujesz proces odchudzania jak dobrą zabawę, grę, w której możesz okazać się zwycięzcą, szanse masz o wiele większe. To co siedzi w naszych głowa liczy się ogromnie. Wszystko jest przed Tobą – tylko się uśmiechnij! 🙂

Nie wiesz, jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się! Kliknij tutaj: klik.