Co zamiast kawy? Poznaj inne napoje o właściwościach pobudzających!

0
195
views
źródło: pixabay.com

Kawa posiada wiele pozytywnych aspektów, których zapewne doświadczył każdy z nas. Niestety, spożywana w nadmiarze może powodować mnóstwo negatywnych skutków. Przede wszystkim ogromną ostrożność przy jej spożywaniu powinny zachować osoby, które cierpią z powodu wrzodów żołądka, chorób dwunastnicy, trzustki i zmagające się z kamicą dróg żółciowych. Także powinny ograniczyć ten napój osoby z chorobą wieńcową, nadciśnieniem, cierpiące na częste bóle głowy, czy kobiety w ciąży. Na szczęście wyeliminowanie kawy ze swojego menu nie oznacza końca doczesnych przyjemności. Istnieje wiele napojów, posiadających właściwości zbliżone do kawy, które korzystniej wpływają na nasze zdrowie. 

Jeżeli nie znajdujesz się w grupie wymienionych wyżej osób, nie musisz całkowicie zrezygnować z picia kawy, ale dobrze jest ograniczyć ją do jednej, maksymalnie dwóch filiżanek dziennie. Dlaczego? Kawa pita w nadmiarze prowadzi do zaburzeń serca (przyspiesza czynność serca i podnosi ciśnienie krwi), bólów głowy, innych dolegliwości , a co najgorsze uzależnia. Po długoletnim, systematycznym piciu dużej ilości kawy bardzo trudno jest ją odstawić. Kawa również wypłukuje z organizmu magnez, co może prowadzić do nadmiernej nerwowości i nieprzyjemnych skurczy. Na szczęście mamy inne, wspaniałe alternatywy kawy, które chociaż różnią się smakiem, działanie mają bardzo podobne. A o to chyba nam chodzi?

Zielona herbata

Jeżeli będziemy ją parzyć przez 1-2 minut (zalewamy wodą o temperaturze 90 stopni), to otrzymamy efekt pobudzający. W dodatku zielona herbata sprzyja odchudzaniu, posiada właściwości antyoksydacyjne, a nawet wzmacnia odporność. Z pewnością warto po nią sięgnąć, jeśli nie zamiast kawy, to chociaż dodatkowo.

Yerba Mate

Yerba to napój niezwykle zdrowy, a mówi się że pobudza nawet bardziej od kawy. Jest przeciwutleniaczem, do tego działa przeciwzapalnie, obniża poziom złego cholesterolu no i podobnie jak zielona herbata pomaga w walce z nadmiarem tłuszczu. W smaku podobna do zielonej herbaty, jednak cechuje ją pewien rytuał zaparzania, zalewa się ją chłodniejsza wodą i pije przez specjalną rurkę – bombillę. Sączenie Yerba Mate na niektórych działa też bardzo odstresowująco. W dodatku picie Yerby pomaga wyeliminować chęć podjadania i niweluje ochotę na słodkie! W przeciwieństwie do kawy, do której aż kusi, by sięgnąć po kawałek ciasta.

źródło: pixabay.com

Guarana

To naturalna kofeina o opóźnionym uwalnianiu. Mocniejsza od tej znajdującej się w kawie. Często jest dodawana do napojów energetycznych, które jednak nie są polecane jako zastępnik kawy, ze względu na dużą ilość cukru oraz niezdrowych dodatków. Jednak guaranę można również zakupić w tabletkach . Bywa stosowana przez sportowców przed treningiem. Guarana podobnie jak kawa nie jest zalecana dzieciom, kobietom w ciąży, osobom cierpiącym na nadciśnienie czy choroby żołądka. Jednak osoby aktywne jak najbardziej mogą po nią sięgać.

Przyprawy

Chilli, imbir, cynamon, żeń-szeń –  to wszystko naturalnie pobudza, a do tego przyśpiesza przemianę materii. Wiele z nich, np. imbir – wzmacnia odporność. Znajdziesz też wiele innych przypraw – przyśpieszających przemianę materii ze względu na sporą zawartość kapsaicyny (należy do nich np. ostra papryka).

źródło: pixabay.com

Soki

Sok z jabłka, cytryny i imbiru to taki naturalny energetyk. Bogactwo cukrów prostych (i prosto z owoców), sprawia że po szklance takiego soku dostajemy przypływu energii. W dodatku tego typu sok dostarczy organizmowi mnóstwo niezbędnych mikroelementów i witamin, co wychodzi na korzyść dla naszego organizmu. Możesz również wykorzystać inne owoce. Soki czy smoothie to świetny pomysł na posiłek, kiedy brakuje ci energii, witamin, czy twój organizm ewidentnie domaga się o szybkie dostarczenie mu kalorii.

Chcesz dowiedzieć się, jakie naturalne napoje wzmacniają odporność? Kliknij TUTAJ.

Nie zapominaj również o jedzeniu regularnych posiłków, a w nich o odpowiedniej zawartości makroskładników: białek, tłuszczy i węglowodanów. W końcu warto pamiętać również o aktywności fizycznej i wysypianiu się. To wszystko ma wpływ na twoją życiowa energię. Jeżeli zaczniesz faktycznie zdrowo żyć, może się okazać że kawa stanie się już zupełnie niepotrzebna, albo że będziesz potrzebować jej tylko sporadycznie.

Nie wiesz jak ruszyć z biznesem? Dowiedz się TUTAJ!