Poznaj sprawdzone sposoby, żeby nie przytyć zimą!

0
241
views
zdjęcie: pixabay.com

Gdy na dworze robi się chłodniej, jest szaro, buro i ponuro, więcej czasu spędzamy w domu zajadając się różnymi przekąskami. Zimowe miesiące nie sprzyjają odchudzaniu, a wręcz sprawiają, że tyjemy. Poznaj kilka sprawdzonych sposobów, jak nie przytyć zimą.

Zimą mamy ochotę na tłuste, kaloryczne dania. Nie chodzi też o to, żeby jeść mniej, bo jeśli przejdziemy na restrykcyjną dietę odchudzającą i zmniejszymy liczbę przyjmowanych posiłków, organizm przestawi się na tryb oszczędzania, co oznacza, że zacznie robić zapasy na czarną godzinę. Wtedy Twój metabolizm zwolni i będziesz przybierać na wadze, nawet jeśli będziesz się zdrowo odżywiać. Dlatego zimą najlepiej w swoim jadłospisie mieć produkt, które dostarczą Twojemu organizmowi wiele witamin i minerałów, a mało kalorii.

Aby nie przytyć zimą, należy dostosować się do kilku rzeczy:

  • W okresie jesienno-zimowym należy jeść jak najwięcej ciepłych posiłków. Czując ciepełko od środka organizm będzie się mniej domagał kalorycznych przekąsek.
  • Śniadanie powinno być najważniejszym posiłkiem dnia, jedzone najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Poranny posiłek nastawia rytm metaboliczny. Dzięki temu łatwiej Ci będzie utrzymać prawidłową masę ciała.
  • Pij codziennie zieloną herbatę. Ten napój to samo zdrowie i Twoje ciało Ci za to podziękuje. Zawarte w zielonej herbacie flawonoidy i teina przyspieszają przemianę materii i spalanie tłuszczu.
  • Nie rezygnuj z kolacji i nie jedz najpóźniej o 18:00. Ostatni posiłek powinno się jeść dwie godziny przed snem. Zbyt długa przerwa między posiłkami spowalnia metabolizm. Kolacja także wpływa na gospodarkę hormonalną i w rezultacie pomaga schudnąć.

Jakie produkty jeść, aby nie przytyć zimą?

  1. Na śniadanie można przygotować sobie koktajl owocowy, miskę musli, omlet ze szpinakiem lub tosty z serem ricotta.
  2. Na przekąskę w południe idealnie nada się świeży owoc, np. pomarańcza, banan lub 2 mandarynki plus 10 migdałów, ciecierzyca ugotowana lub pieczona, twarożek z pełnoziarnistym krakersem.
  3. Na obiad dobry będzie stek z warzywami, albo kurczak i warzywa z patelni, pieczona ryba albo burger z grillowanym kurczakiem.
  4. Na podwieczorek można zjeść mały jogurt, kefir (ale nie więcej niż jedna szklanka), sałatka z pomidora i awokado albo hummus z marchewką.
  5. I na kolację można sobie przygotować burger jajeczny, sałatkę z wołowiną, sałatkę z cytrynowym kurczakiem, pasztecik z soczewicą lub pieczone bataty.

Mniam, mniam – mi na samą myśl ślinka cieknie 🙂

Zimą warto jeść kiszonki – kiszoną kapustę i kiszone ogórki. Kisić można także paprykę, kapustę pekińską, buraki, jabłka, cebule oraz czosnek. Kiszonki to dania niskokaloryczne, zawierają kwas mlekowy znakomicie wpływający na prace jelit.

Warto także jeść kasze, ale bez dodatku tłustych sosów. Kaszę jaglaną, kaszę jęczmienną, gryczaną (białą i paloną), mannę, kukurydzianą czy kuskus można przygotować na tysiące sposobów.

Kasza jęczmienna, gryczana (biała i palona), manna, kukurydziana czy kuskus (czyli kaszka pszenna) dają nieprzebrane możliwości komponowania dań.

W chłodne dni warto sięgnąć po ciepłe dania, np. zupy. Warto też przygotowywać sobie krótko gotowane warzywa, najlepiej na parze, aby nie straciły swoich cennych składników. Warto jeść brokuły, buraki, marchew, cebulę, kapustę, ziemniaki, por, seler i warzywa strączkowe. Wszystkie te warzywa także nadają się do zup.

PRZECZYTAJ TAKŻE: CZYM ZDROWYM POKONAĆ OCHOTĘ NA COŚ SŁODKIEGO? – f7zdrowie.pl

Jesteś z Katowic? Koniecznie odwiedź f7katowice.pl
Jesteś z Krakowa? Koniecznie odwiedź f7krakow
Jesteś z Gdańska? Koniecznie odwiedź f7gdansk.pl
Jesteś z Poznania? Koniecznie odwiedź f7poznan.pl
Jesteś z Łodzi? Koniecznie odwiedź f7lodz.pl
Jesteś z Wrocławia? Koniecznie odwiedź f7wroclaw.pl
Interesują Cię wszystkie miasta? Koniecznie zaglądaj do f7city.pl